niedziela, 9 marca 2014

Edukacja Kopciuszka



Edukacja Kopciuszka - Gina L. Maxwell 



           Autor: Gina L. Maxwell
           Tytuł oryginału: Seducing Cinderella
           Gatunek: erotyka
           I wydanie: 2012
           Ilość stron: 112
           Ekranizacja: nie






Opis:
Lucie Miller to młoda fizjoterapeutka, jeszcze dobrze się nie otrząsnęła po szalonej miłości z lat studenckich, która przyniosła ze sobą tragiczne skutki, najpierw bolesna zdrada, a później nieprzyjemny rozwód. Jednak kobieta chce ruszyć naprzód i tym razem stawia na rozsądek. Zakochuje się w przystojnym i odpowiedzialnym chirurgu, który niestety nie zwraca na nią uwagi.
Lucie Miller nie poddaje się tak łatwo, za wszelką cenę musi zdobyć cel, który sobie wyznaczyła, a pomoże jej w tym… przyjaciel z dzieciństwa, w którym kiedyś niezmiernie się kochała, Reid Andrews.


Recenzja:
„Człowiek nie rządzi własnym życiem. To życie wyznacza mu drogę.”
                                                                                                (Blue Jeans-Piosenki dla Pauli)
Ten cytat idealnie podsumowuje całą lekturę. Banalna książka o romansie w roli głównej, z mocnymi scenami łóżkowymi, ale także pod pokrywą swojej prostoty, ukazuje nam przewrotność losu ludzkiego. Pokazuje jacy jesteśmy słabi w porównaniu do Tego, który rządzi naszym życiem, bo chociaż wszystko planujemy, szczegół po szczególe i w szafce przy łóżko będziemy chować zdjęcia naszego wymarzonego życia, to i tak los się z nas wyśmieje i pokaże nam, kto tu rządzi.
Zaczynając czytać spodziewałam się, że książkę ocenię niżej, ale teraz zmieniam zdanie, bo ma ona coś w sobie, coś co przyciąga czytelnika i nie pozwala mu iść zrobić sobie kolejną filiżanki herbaty, a przecież książka to nie zając. Mimo to przykuwa uwagę i można przy niej bardzo miło spędzić czas.

Plusem jest ekonomia słowa, za którą jestem wdzięczna, bo po co nagminnie przedłużać wysilonymi scenami, zapewne łóżkowymi, z czym spotkałam się nie raz(np. 50 twarzy Greya), jak można oddać treściwie i krótko cały sens powieści. Zahaczyłam już o książkę pani E. L. James, więc zrobię małe porównanie, bo chyba prawie każdy kto czytał 50 twarzy Greya, był zawiedziony ubogim słownictwem, a tutaj niespodzianka „Edukacja Kopciuszka” jest o podobnej tematyce, ale o wiele lepiej napisana. Raz nawet pojawiły się świerzbiące ręce i rozpadanie się na milion kawałków, co już zawsze będę kojarzyć z trylogią autorstwa James.
Pomysł z samą edukacją Lucie był ciekawy, może nie szczególnie twórczy, bo wydaje mi się, że gdzieś już spotkałam się z czymś podobnym, ale dzięki niemu historia była interesująca. Minusem jest przewidywalność, ale trudno teraz o przeciwieństwo w typowych romansach. Niesamowicie polubiłam Reida, świetny facet, a do tego zawodnik MMA, dużym urozmaiceniem były opisy życia sportowca i za to należy się ogromny plus.

Książkę czyta się przyjemnie i niesamowicie szybko. Długość, a w zasadzie "krótkość" lektury, dla jednych może być plusem, dla innych wręcz przeciwnie, ale mimo tego, że mamy tylko 112 stron do przeczytania, na końcu nie czuje się niedosytu.
Polecam wszystkim, którzy szukają krótkiej lektury na jeden wieczór, dla odprężenia, ale czegoś ciekawego i myślę, że ta pozycja będzie idealna.

Moja ocena:
6/10
  
wyzwanie1
             +1cm
               27,5/160

10 komentarzy:

  1. Mi niestety nie przypadła do gustu :( pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To już kwestia, nie jest to jakaś wybitna lektura, ale mi się nawet podobała:D

      Usuń
    2. :) taka lekka, mi np: Grey się podobał :) a tu mi przeszkadzało to, że albo miałam jakąś wersję z błędami, albo to było zbyt chaotycznie napisane ;)

      Usuń
    3. Może miałaś jakieś złe tłumaczenie, bo ja nie zauważyłam, żeby coś było chaotycznie, mi się tak trafiło przy Acheronie, dlatego ciężko było mi później ocenić tamtą książkę:-)

      Usuń
  2. Choć postać Reida bardzo mnie intryguje, to niestety nie przeczytam tej książki. Jeden bohater to stanowczo za mało. :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No niestety nie ma tutaj większej ilości ciekawych bohaterów:(

      Usuń
  3. Erotyk!
    Właśnie czytam "Za sceną" też od Amber i tam z tyłu na tych "reklamowych stronach" jest właśnie ta pozycja o Kopciuszku. I jak i jak, polecasz mi?
    Tak mi się zachciało erotyków w to wiosenne słoneczko ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli podoba Ci się po przeczytaniu recenzji, to polecam, może nie jest to jedna z ambitniejszych powieści, ale na pewno jeden z lepszych erotyków, które czytałam, ale od razu mówię, że na moim koncie jest ich tylko około 10,nie jestem jakimś specem od tego gatunku :)

      Usuń
  4. Aniu, a czy Ty masz u siebie wyłączone dodawanie obserwatorów? bo od kilku dni próbuję Cię dodać i nic "prosimy spróbować później" i tak codziennie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O chyba nareszcie się udało, ale nie wiem w sumie o co chodziło :D
      pozdrawiam

      Usuń

Dziękuję za każde pozostawione słówko :D