niedziela, 15 lipca 2012

Liceum Avalon

Liceum Avalon 

 


 tytuł dodatk.: Avalon High
autor: Meg Cabot
gatunek: dramat, fantasy
data wydania: 2006
ilość stron: 239
ekranizacja: tak
cena: 19,80zł


Opis:
 Elaine Harrison jest córką wykładowców na uniwersytecie, którzy dostali "urlop naukowy", trwający cały rok. W czasie przerwy w pracy wyjechali wraz z córką do innego stanu- Maryland. Co oznacza to dla Ellie? Nowa szkoła, zdobywanie przyjaciół, a także coś czego nie mogła się  spodziewać w dzisiejszym świecie.
 Jej ulubionym zajęciem jest wylegiwanie się na materacu i czytanie książek. Czy oznaczałoby to, że Elaine Harrison jest nudną dziewczyną, a może wręcz przeciwnie, jej "zainteresowanie" jest z czymś powiązane. Dziewczyna podczas urlopu rodziców uczęszcza do Liceum Avalon, po pewnym czasie okazuje się, że nie jest to zwykła szkoła. W Avalonie rozgrywają się współczesne zdarzenia z Camelotu. Dziewczyna musi uchronić chłopaka, który jest bliski jej sercu, przed okrutnym, przyrodnim bratem. Toczy się walka na śmierć i życie, w której ważą się losy nie tylko zakochanych, ale i całego świata.

Recenzja:
 "Liceum Avalon" jest to pierwsza książka Meg Cabot, jaką przeczytałam. Mogę przyznać, że się nie zawiodłam, choć szczerze powiem, że nie byłam zbytnio do niej przekonano. Po prostu nie czytam takich książek, zachęciła mnie do niej koleżanka.
 Jest to typowa lektura dla nastolatek, opowiada historię dziewczyny zakochanej w chłopaku, którego nie może mieć, bo on jest już z inną, aż w końcu są razem. Mimo to świetnie się ją czyta i nie jest to tak prosta fabuła, jak napisałam wcześniej. Książka może opiera się na tym schemacie, ale połączono ją z legendą o królu Arturze, co  miło mnie zaskoczyło. Ta historia nie jest tak prosta, a do tego dochodzi motyw fantasy. Chwilami wydawała się strasznie nierealna, ale to przecież o to chodzi.
 "Liceum Avalon" moim zdaniem to książka warta przeczytania. Szybko się czyta i nie jest długa. Szkoda tylko, że nie ma dalszych części. Polecam;)

Moja ocena:
6,5/10

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każde pozostawione słówko :D