środa, 18 lipca 2012

Księżyc w nowiu

Księżyc w nowiu

    tytuł dodatk.: New Moon
autor: Stephanie Meyer
gatunek: horror, romans
rok wydania: 2007
ilość stron: 480
ekranizacja: tak
cena: 27,99zł


Opis:
 Osiemnaste urodziny Belli Swan. Impreza, na której dochodzi do tragicznego wypadku. Podczas rozpakowywania prezentów Bella zraniła się w palec. Niestety jeden z Cullenów nie zdołał się opanować, Jasper rzucił się na Belle. To wydarzenie doprowadziło do decyzji,  która zmieniła życie wielu osób. Rodzina Cullenów wyprowadziła się z Forks.
 Bella nie mogła tak po prostu pogodzić się ze stratą ukochanego. Popadła w depresję, aż odkryła coś niesamowitego, gdy zrobiła coś zagrażającego jej życiu, widziała Edwarda.  Zbliżyła się ona do swojego przyjaciela Jacoba, który przeszedł przemianę i został wilkołakiem. Chłopak sprytnie ominął zakaz, aby dziewczyna dowiedziała się prawdy, ale wszystko nie wraca do normy, ponieważ w Forks pojawia się Victoria, pragnąca zemsty.
 Edward poprzez nieporozumienie podejmuje decyzje, aby zmusić Volturi do odebrania mu życia. Bella w ostatniej chwili ratuje Edwarda. Jednak, aby mogli odejść, Volturi stawiają warunek- Bella ma zostać wampirem!

Recenzja:
 Druga część bestselleru Stephanie Meyer nie zawiodła mnie, choć przyznam, że bardziej podobała mi się pierwsza. Wielkim plusem dla książki jest niespodziewany zwrot wydarzeń. Autorka musiała mieć wielką odwagę, żeby z książki o wampirach usunąć wampiry, oczywiście nie do końca. Podobała mi się zmiana osoby opowiadającej z Belli na Jacoba. Minusem dla książki jest ciągnąca się zrzędliwość dziewczyny. Trochę nudziło mnie długotrwałe rozpaczanie Belli. Mimo wszystko podobał mi się "Księżyc w nowiu" i wszystkim, którzy przeczytali już "Zmierzch" polecam, bo wiem, że się nie zawiodą.

Moja ocena:
6/10

1 komentarz:

  1. Ogólnie bardzo ją lubię - ale bardziej w wersji angielskiej :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde pozostawione słówko :D