środa, 8 stycznia 2014

Harry Potter i więzień Azkabanu



Autor: J. K. Rowling
Tytuł oryginału: Harry Potter and the Prisoner of Azkaban
Tom: III
Gatunek: fantastyka
I wydanie: 1999
Ilość stron: 460
Ekranizacja: tak


Opis:
Azkaban to miejsce owiane tajemnicą i grozą, to więzienie dla najniebezpieczniejszych przestępców z świata magii. Gdy najpierw gazety, a później inne źródła informują, że właśnie z tego miejsca uciekł Syriusz Black, skazany za współpracę z Lordem Voldemortem, nikt nie czuje się bezpieczny. Seryjny morderca rusza w świat, ale czy tylko, żeby się ukryć, a może chce dołączyć do swojego Pana, albo szuka kogoś, kto nazywa się Harry Potter, a dlaczego to robi, tego dowiecie się czytając kolejną część przygód młodego czarodzieja:D

Recenzja:
Czyżby Harry Potter znowu wpakował się w tarapaty? Co jest w tym chłopcu, że jak magnes przyciąga kłopoty?
Od dziecka prześladuje go Lord Voldemort, nieszczęśliwe dzieciństwo i dużo, dużo trudnych sytuacji w Hogwarcie. Jednak za każdym razem udaje mu się z nich wyplątać, zawdzięcza to wielu osobom, przyjaciołom, a także nauczycielom w Szkole Magii i Czarodziejstwa.
Harry Potter i więzień Azkabanu to kolejna z części, która przenosi nas w niesamowity świat czarów, gdzie dobro zawsze zwycięża, gdzie wszyscy się go strzegą, walczą z nim i traktują zło jak zło, a nie jak codzienność, co niestety często zdarza się w naszym, dzisiejszym świecie.

W tej części poznajemy wiele nowych postaci jak np. dementorzy, spotykamy Hagrida w nowej roli nauczyciela. Znajdziemy tutaj więcej nastroju grozy, zapewne przyniesionej prosto z Azkabanu. Spotkamy nawet wilkołaka, ale nie takiego przyjaznego, lecz krwiożerczą bestię, ale czy rzeczywiście dojdzie do "rozlewu krwi", tego nie zdradzę.


Duża dawka humoru, to wam gwarantuję. Momenty, które trzymają w napięciu, to jest chyba oczywiste. Chwilę, w których nie będziecie mogli oderwać oczu od książki, macie jak w banku i minuty, kiedy z niedowierzaniem będziecie patrzeć w tekst i stwierdzicie, a jednak to prawda, tak musiało być.

O Harrym każdy słyszał i każdy powinien go poznać, jeśli jeszcze tego nie zrobił. Polecam każdemu, kto choć na chwilę chce oderwać się od codzienności, kto chce przenieść się w świat, gdzie dobro zawsze zwycięża, a obiecuję wam, to na prawdę potrafi podnieść człowieka na duchu.

Moja ocena:
7,5/10


                   
                               Pani Rowling i jej autograf:D









------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

  3/160cm

Witam wszystkich cieplutko, 2 dzień szkoły, a ja nie byłam jeszcze ani raz, wczoraj na egzaminie na prawko, no cóż, szczęście mi nie dopisało, może następnym razem, a dzisiaj zrobiłam sobie wolne, żeby jechać na planowanego od dawna Hobbita i jestem bardzo zadowolona, film świetny, czekam na 3 i jak dobrze się orientuję, ostatnią część.:D
Jeszcze jedna recenzja Harrego przed wami i robimy sobie małą przerwę na jakąś inną tematykę. Dziękuję wszystkim, którzy są ze mną<3
Dziękuję też za wyróżnienie Krystianowi, a poniżej odpowiedzi na zadane przez niego pytania:D

1.   Jak minął sylwester?
2.   Jaki rodzaj książek najbardziej lubicie?
3.   Jakie macie zainteresowania/hobby?
4.   Czy pisanie bloga przyniosło Wam jakieś efekty?
5.   Jakie efekty?
6.   Z jakiego województwa pochodzicie?
7.   W skali od 1-10 jaką ocenę bym dostał za tego bloga? (szczerze) :)
8.   Czy chcielibyście nawiązać współpracę z jakąś firmą/wydawnictwem ?
9.   Co chcielibyście robić w przyszłości?
10. Czy podoba Wam się ta zabawa ?(LBA)


1. Domówka u kolegi i niestety miało być lepiej:/
2. Połączenie fantastyki z kryminałem<3
3. Sporo tego jest, książki, języki obce(ang., niem., hiszp.), filmy, seriale, handmade (dla zainteresowanych- klik), blogosfera i sport.
4/5. To zależy od punktu widzenia, mój blog od początku nie cieszył się zbyt dużym zainteresowaniem, niestety, ale ja prowadzę go głównie dla siebie, jest to taka biblioteczka, dzięki której nigdy nie zapomnę książek przeze mnie przeczytanych i to jest jeden z najważniejszych efektów, inny to na pewno ludzie, których poznałam dzięki blogowi, dowiedziałam się też wiele ciekawych rzeczy i doznałam wiele przyjemności, widząc nowy komentarz, czy obserwatora, albo takie wyróżnienie jak to, które dostałam od Krystiana:D
6. Małopolska<3
7. Trudne pytanie, podoba mi się szablon, bo bardzo czytelny, poczytałam trochę i stwierdzam, że nieźle ci idzie, te stronki u góry trochę mi nie podpadły, ale wystawiłabym ci 7:D
8. Moje małe marzenie:D
9. Studiować filologię ang. z niem. i praca tłumacza<3 Napisać książkę, która spodoba się czytelnikom.:D
10. Jeśli pytania są ciekawe, to tak podoba się i jest tak tym razem.

Ja trochę złamię zasady, nominuję tylko kilka osób, ale każdy kto tylko chce może odpowiedzieć na pytanie, a pytanie będzie jedno, może banalne, często spotykane, ale chciałbym poznać wasze odpowiedzi:D
Na pytanie możecie odpowiedzieć pod moim postem u sb jak tylko chcecie, 1  zdaniem, kilkoma:D

Jaka jest książka i film, które najbardziej wami poruszyły? Dlaczego właśnie te tytuły?

Nominuję: cyrysia, izkalysa, Jill, Katarzyna Meres, Basia Pelc, Marta Kor

19 komentarzy:

  1. Kooooocham Pottera!:)
    Dziękuję za nominację. Pozwól, że odpowiem tutaj na Twoje pytanie.
    Z filmów, to "Władca Pierścieni" i "Hobbit". Kilka godzin temu wróciłam z kina z Hobbita i łał, nie moge o nim zapomnieć. Ile szczegółów - istna uczta dla oka. Niestety nie czytałam jeszcze tych książek, wiec nie mogę ich podać. Myślę, że książka "Rok 1984" Orwell'a to mój nr jeden. Jeżeli nie czytałaś, to gorąco zachęcam do niej. Istne niesamowitości, aż serce boli! Żeby Cię bardziej do niej przekonać, to zapraszam do Czytelni, gdzie recenzowałam tą książkę. Polecam!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też kilka godzin temu właśnie wróciłam:D genialny film:D na pewno wpadnę poczytać, bo książki nie miałam jeszcze w swoich rękach:D

      Usuń
    2. O, to gorąco ją polecam. Do połowy tekst wydaje się nudny, ale potem...

      Usuń
    3. Dlatego zawsze, gdy zaczynam jakąś książkę, choć na początku nie raz nie powala, to staram się ją przeczytać od deski do deski, bo nigdy nie wiem, co znajdziemy na końcu:D

      Usuń
  2. Witam Cie. Dziękuję za odpowiedzi i oczywiście udział w zabawie. Bardzo spodobały mnie się twoje odpowiedzi. Masz bardzo fajne pomysły na przyszłość. Dziękuję również za szczerą ocenę mojego bloga bo dzięki Wam będe wiedział co zmienić :P Ja również chciałbym odpowiedzieć na twoje pytanie:)
    Moją najlepszą książką i najbardziej poruszyła mną jak i moim sercem jest "W najciemniejszym kącie" Elizabeth Haynes. Dlaczego mną poruszyła. Pytanie wydaję się proste ale tak naprawdę ciężko na nie odpowiedzieć :/ Powiedzmy, że dlatego ponieważ historia opisana w tej książce jest po prostu niesamowita i na długo pozostaję w moim sercu i umyśle. A z resztą zapraszam do mnie na bloga na recenzje tej książki :P
    http://przeczytane-slowa.blogspot.com/2013/09/w-najciemniejszym-kacie.html
    Pozdrawiam i życzę wszystkiego dobrego :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo:D Na pewno spróbuję poznać tą książkę:D

      Usuń
  3. Uwielbiam serię Rowling, ale tom III najmniej ze wszystkich przypadł mi do gustu... Jednak to nie znaczy, że nie podobał mi się ;)
    Książka, która najbardziej mnie to chyba "Oskar i pani Róża" - poruszająca opowieść o życiu i umieraniu oczami dziesięciolatka, opowiedziana prostym językiem, ale nie jest to minus: Schmitt przekazał wszystko krótko i treściwie. A jeśli chodzi o film, to jest to chyba "Jeniec. Jak daleko nogi poniosą" - Boże, jak ja na nim ryczałam ;) Strasznie wzruszyło mnie to, ile człowiek jest w stanie zrobić, żeby wrócić do tych, których kocha... Zarówno książkę, jak i film polecam, no i dziękuję ogromnie za nominację ;*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Oskara..." muszę koniecznie przeczytać <3

      Usuń
  4. Wstyd, ale a nie przeczytałam zadnej części. W tym roku to będzie chyba moje postanowienie - przeczytać całą serię ;d

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też późno wzięłam się za Harrego, 4 części już za mną, a kolejne to plany na wakacje:D Trzymam kciuki za Twoje postanowienie:D

      Usuń
  5. Nie czytałam HP i nie oglądałam, jakoś mnie do tego wogóle nie ciągnie... :)
    Dziękuję za nominację :) Odpowiem na Twoje pytania tutaj:
    Najbardziej mną poruszyła książką "Oskar i Pani Róża" Schmitta, a film "Now is good". Schmitt w tej niewielkiej książeczce zawarł całą mądrość życia, pokazał, czym jest okrutna choroba i jak reagują na nią bliscy oraz osoba chora. To przepiękna opowieść. Na filmie "Now is good" płakałam prawie cały czas... wzruszający, emocjonujący, niezwykła opowieść o życiu i śmierci, miłości i rozstaniu...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Now is good- bardzo lubię ten film i zapadł mi głęboko w pamięci:D Szkoda, bo HP to na prawdę dobra seria książek, początkowo miałam tak samo jak ty, ale gdy zaczęłam czytać, szybko zmieniłam zdanie:D

      Usuń
  6. 7.5? Zbrodnia! A cóż Ci się nie podobało? Toć Harry Potter to arcydzieło i osobiście wytropię każdego, kto będzie głosił inaczej :D
    Haha, kurczę, trudne te twoje pytanie... jestem płaczką, więc wszystko mnie wzrusza :D Nie potrafię wytypować jednej książki czy filmu :C
    Szkoda, że nie poszło Ci na prawku, ale nie przejmuj się - oni specjalnie chcą wszystkich udupić. Jeste pewna, że następnym razem będzie lepiej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oby, bo to kosztuje mnie dużo stresu, a mam z tym nie mały kłopot, ale głowa do góry, trzeba myśleć pozytywnie:D Nie wiem co dokładnie, ale podobała mi się znacznie mniej niż poprzednie części, co nie zmienia faktu, że nadal uważam Harrego za arcydzieło:D

      Usuń
    2. Wiele osób uważa, że Więzień jest najlepszy... :D ile ludzi, tyle opinii ;)

      Usuń
  7. Nie jestem fanką Pottera. Jakoś nie potrafię odnaleźć się w tej fantastycznej wizji wykreowanej przez autorkę. Ekranizacje też patrzyłam i nie do końca mnie przekonała, dlatego stwierdziłam, że nie będę na siłę się zmuszać do czegoś, co mnie nie ,,kręci''.
    Bardzo ci dziękuję za nominacje. Postaram się odpowiedzieć na twoje pytanie. Jaka książka najbardziej mnie poruszyła? Otóż jest to ,,Oko za oko'' P. Senecala. Jest to horror, ale bez problemu znalazłaby ujście w realnej rzeczywistości. Zrozpaczony ojciec próbuje na własną rękę wymierzyć sprawiedliwość mordercy jego 8l-etniej córeczki. Z jakim to wyjdzie rezultatem? Polecam gorąco, abyś przekonała się sama.
    Co do filmu to bez wątpienia zachęcam do obejrzenia ,,Zielonej mili''. Wstrząsający i poruszający pod każdym względem.
    ps. u mnie zdawanie prawka to była droga przez mękę, ale w końcu się udało, więc powodzenia tobie życzę! Będzie ok!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie dziękuję, żeby nie zapeszyć:D "Zieloną milę" oglądałam, genialny film, książkę na pewno przeczytam :D

      Usuń
  8. Powiem szczerze, ze HO jestnie dla mnie ;)
    ale wersję angielską uwielbiam bo jest wiele, wiele ciekawych słowek :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Więc koniecznie powinnam poznać się z ang. wersją:D

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde pozostawione słówko :D